De eerste 3 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Croese - WaarBenJij.nu De eerste 3 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Croese - WaarBenJij.nu

De eerste 3 weken

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste blog vanuit het heerlijke Curaçao. Na 9 uur vliegen stapte ik dan eindelijke op het eiland waar ik 5 maanden zou gaan wonen voor stage. Wereldstage stond ons op te wachten en met alle andere studenten gingen we naar hun kantoor. Daar hadden we een welkomstborrel, zodat we met elkaar konden kennismaken. Daarna werden we naar het appartement gebracht met taxi's, samen met de andere studenten die in het appartement verbleven. Bij het appartement aangekomen kregen we de sleutel van ons appartement en hebben we onze koffers uitgepakt. Er was geen servies, bestek, pannen, glazen... er was helemaal niets. De andere ochtend was het eerste wat we moesten doen, dit allemaal halen. 's Avonds werden we nog opgehaald door Nico (een jongen die hier al 2.5 jaar woont). We hebben even gezellig wat gedronken en daarna was het tijd om naar bed te gaan, want inmiddels waren we al 24 uur op.

De eerste dagen heeft Nico ons naar van alles meegenomen en het eiland laten zien. Dit vond ik erg fijn, want zo leerde wij de weg op Curaçao aardig kennen.

Op dinsdag had ik mijn kennismakingsgesprek op stage. Dit verliep goed, alleen mijn taken waren nog niet echt duidelijk. Inmiddels ben ik erachter dat het de bedoeling is dat ik samen met twee meiden van SPH de gezinsbegeleiding verder ga opzetten en ontwikkelen. 's Ochtends sta ik vooral op de groep. Ik speel met de kinderen, zing met de kinderen en help ze met eten. 's Middags ben ik op dit moment vooral bezig met school en overleggen we hoe we de gezinsbegeleiding gaan aanpakken. Daarnaast is de stage erg fijn. Ik kan mijn eigen tijden bepalen, vrij nemen wanneer ik wil en ik mag ook thuis werken. Daarentegen ben ik nog steeds elke dag netjes naar stage geweest, omdat het ook super leuk is met de kinderen. Ik moet nog steeds erg wennen, maar het wordt steeds beter.

Mijn weekenden breng ik door met een groep van het appartement. We zijn hier met een leuke groep studenten en koken ook vaak met zijn allen. In het weekend gaan we vaak naar het strand, waar we aan het eind van de middag ook barbequen. Vervolgens gaan we dan naar huis om te douchen en dan gaan we uit bij Bermuda. Dit is een erg leuke club en heerlijk in de buitenlucht. We zijn ookal 2 keer mee geweest naar een poolparty bij een jongen die hier woont. Dit was erg gezellig.

Afgelopen zaterdag heb ik samen met de groep de Christoffelberg beklommen. Wat was dit zwaar zeg! Maar ik heb de top gehaald en dat was het zeker waard! Het uitzicht was prachtig en ik zou het zo nog een keer overdoen.

Ik heb het erg naar mijn zin. De dagen gaan super snel. Ik vind het fijn dat ik zoveel contact heb met iedereen uit Nederland en mis jullie zeker. Maar sorry, ik kom voorlopig nog niet naar huis. Ik vermaak mij hier prima in de zon.

Tot de volgende blog!
xxx

  • 19 Februari 2014 - 19:30

    Jaimy:

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Geniet ervan! !
    X

  • 19 Februari 2014 - 20:08

    Mandy:

    Oh toetie wat ben ik blij dat je het zo goed hebt daar!
    En ook ik ben blij dat we zoveel contact hebben!

    Love you! Kus! X

  • 19 Februari 2014 - 20:10

    Mama:

    Hoi Lieverd

    Fijn dat je weer heb geschreven, en fijn te horen dat je het erg naar je zin hebt. Maar dat wisten wij al, want gelukkig zien we je 1 x in de week op skype.

    Weet je het zeker, dat je niet met ons mee de berg wilt beklimmen haha. de foto s op facebook waren erg leuk.

    Hier gaat alles goed, en jaja, nog 4 weken, en dan komen we naar je toe, ik kan niet wachten.

    Groetjes v hier,

    Veel plezier, fijne stage, en tot horens

    Dikke kus van ons, en een lik v Fenna.

    Doei

    mama

  • 19 Februari 2014 - 20:32

    Nancy:

    Hoi Chantal,

    Top dat het zo goed gaat en dat je zo naar je zin hebt.

    Liefs van mij en knuffels van Tessa en Yentle
    xxx

  • 19 Februari 2014 - 21:13

    Yvonne J.:

    Zoals we kunnen lezen heb je het erg naar je zin, en leuke groep mensen om je heen, gezellig. Geniet ervan
    Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht
    Groetjes Yvon en Ben

  • 20 Februari 2014 - 00:03

    Maurice:

    Heee zus,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er nog maar van, want je hoeft voorlopig nog niet thuis te komen
    Je kamer staat toch vol met spullen uit mijn kamer haha!

    Veel plezier nog,
    Maurice xxxxx

  • 20 Februari 2014 - 07:33

    Rachie:

    Lekker dat je het leuk hebt! :) En mooi dat er in t weekend ook nog tijd is voor genieten met nieuwe vrienden. Geniet ervan mop! Xx

  • 20 Februari 2014 - 10:19

    Ella:

    Hoi Chantal, fijn dat je het zo naar je zin hebt leuk om te lezen wat je daar allemaal gedaan hebt. Geniet ervan en tot de volgende keer. Groetjes van ons Ella

  • 20 Februari 2014 - 19:46

    Hans:

    Bedankt voor je verhaal.
    Zorg dat je 12 maart terug bent. 'T wordt druk....

  • 21 Februari 2014 - 16:03

    Yvonne Christensen:

    Hoi Chantal,

    Terwijl jij heerlijk op het zonnige eiland geniet, genieten wij van de Olym. spelen, maar momen
    teel staan alle deuren open want het zonnetje schijnt ook hier. De ochtend niet meegerekend
    want toen regende het weer eens.
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en dat je stage interessanter wordt.

    Ik ben bang dat je heimwee krijgt naar je stage plek i.p.v. heimwee naar ons kikkerlandje.

    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht.

    Groetjes Raoul en Yvon

  • 23 Februari 2014 - 16:54

    Oma V Wagtendonk:

    Ik ben blij te horen dat je het erg naar je zin hebt.

    En je moeder houd me ook op de hoogte

    en nog heel veel geluk met voorspoed


    Dikke Kus Oma xxxxxxxxxxx

  • 24 Februari 2014 - 13:39

    Yvon En Richard:

    He meis.wat super dat je naar je zin hebt en leuke mensen heb ontmoet...je moet je in je vrije tijd tenslotte ook kunnen vermaken...ben benieuwd hoe de stage verder verloopt.kijk uit naar je volgende verslag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 3603

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: